Diva Sumedang Adakan Konser Tunggal di Malaysia: Tiket Konser Rossa Habis Terjual!

Diva Sumedang Adakan Konser tunggal di Malaysia
Diva Sumedang Adakan Konser tunggal di Malaysia(ist)
0 Komentar

sumedangekspres– Diva Sumedang Adakan Konser tunggal di Malaysia, siapa yang tidak mengenal Rossa, penyanyi cantik asal Sumedang yang sekarang sudah dikenal oleh banyak orang. Rossa mengadakan konser tunggal bertepat di Malaysia. Konser Rossa tersebut bertajuk “Another Journey: The Beginning”.

Yang lebih membanggakan Rossa, konser tunggalnya ini banyak dihadiri oleh orang-orang penting, seperti pejabat dan kalangan kerajaan dari Malaysia.

Selain itu, mereka yang datang ke Sabah International Convention Center, tempat Rossa menggelar konser tunggal, banyak juga dari Brunei Darussalam dan Singapura.

Baca Juga:Akan Dilaksanakan Debat Perdana Capres: Bagaimana Pengamanan Disekitar Lokasi?Akan Ada Vaksin ke-4 COVID: Kapan Peluncurannya?

“Aku seneng banget karena di-support sama Sabah Tourism & Malaysia Tourism, jadi aku merasa terharu sekali dtan merasa diterima dengan baik di sini. Dan tadi bukan hanya dari Sabah aja, banyak juga fans yang terbang dari Kuala Lumpur, dari Brunei, Singapura serta sekelilingnya yang datang ke sini,” kata anak sulung dari tiga bersaudara dari pasangan Ukas Hasan Irawan dan Eni Kusmiani ini.

Dalam konser tersebut, Cakra Khan, penyanyi asal Kabupaten Pangandaran, tampil sebagai bintang tamu bersama penyanyi dari Malaysia, Marsha Milan.

Bersama Cakra Khan, Rossa membawakan lagu duet bertajuk “Terlanjur Cinta” milik Rossa dan Pasha.

Untuk duetnya bersama Marsha Milan, Rossa membawakan lagu terbarunya dari album Another Journey: The Beginning” berjudul “Khanti”.

Sebagai penghormatan terhadap seniman-seniman di Malaysia, Rossa juga membawakan sejumlah lagu legendaris dari penyanyi Malaysia, seperti “Janji Manismu” dari Dato’ Aishah, “Cinta Kita” dari Dato’ Amy Search, “Bukan Cinta Biasa” dari Dato’ Sri Siti Nurhaliza, “Suci Dalam Debu” dari Iklim Band, dan “Antara Anyer Dan Jakarta” dari Dato’ Sheila Majid.

Konser Rossa di Kota Kinabalu, Sabah ini menjadi salah satu rangkaian konser untuk tur albumnya “Another Journey: The Beginning” dan telah diadakan di tiga negara, yaitu Malaysia, Singapura, serta Indonesia.

Itulah informasi mengenai Diva Sumedang Adakan Konser tunggal di Malaysia.

0 Komentar